AHK – Les 6

6 feb

Gisteren had ik weer les op de AHK. We gingen schilderen. Ik hou wel van schilderen, dat vind ik echt leuk, dus ik had er erg veel zin in. We gingen weer een stilleven schilderen, deze keer niet een stilleven van oude rommel, maar van de metalen werken die we vorige week hadden gemaakt. Die ik dus niet af heb gemaakt…ik kon die van mij ook niet meer vinden. Ik denk dat ze hebben gedacht ‘wat is dit voor een stuk schroot?’ Nee hoor, grapje, maar het was niet echt mooi wat ik had gemaakt.

Ik vind dingen van metaal maken niet zo leuk. Van hout en van klei vind ik wel leuk, vooral klei, dat werkt soepel en stof…daar werk ik het liefste mee. Fumiko liet me gisteren een paar broches zien die zij gemaakt heeft. Hier is er een van. Ik vind ‘m echt heel erg mooi!

Kijk, dit soort dingen zou ik ook wel willen maken! Dat lijkt me wel weer leuk, kleine dingetjes van metaal. Ik ben denk ik meer iemand die kleine dingen maakt in plaats van grote dingen. Dus broches maken en andere kleine dingen van metaal, dat zou ik wel eens willen proberen. Het is veel werk – denk ik – maar dat heb ik er wel voor over.

Omdat die van mij niet af was, heb ik die van iemand anders nagetekend. Deze:

We beginnen altijd eerst met een schets van houtskool. Ik begin met houtskool tekenen steeds leuker te vinden! Toen we klaar waren met de schets gingen we schilderen. We moesten dus weer een abstracte versie van het metalen werkstuk schilderen en als je daarmee klaar was moest je het in stukken scheuren en weer opnieuw in elkaar plakken. Nou, dat moest niet, maar dat mocht wel. Dat heb ik gedaan, want ik vond mijn tekening wat te braaf. Het ziet er nu een beetje uit als een heel erg rommelig huis met scheef opgehangen schilderijtjes. Ik vind er zelf niet zo veel aan, maar de juf vond het erg leuk. Ze zei: ‘ja dat scheuren was precies wat ik bedoelde, het werkt bij jou echt heel goed!’ dus daar was ik wel blij mee.

Plaats een reactie