AHK – Les 5

2 feb

Ben net terug van de vijfde les op de Amsterdamse Hogeschool van de Kunsten. Het was echt een hele leuke les! Helaas heb ik wat ik gemaakt heb niet op de computer, degene met wie ik het heb gemaakt heeft het mee naar huis en neemt het zaterdag voor me mee, dus zaterdag zet ik het hier op! Kan echt niet wachten…

Ik dacht dat we gingen schilderen, maar nee – we gingen filmen! Echt ontzettend leuk. We moesten met z’n tweetjes twee filmpjes maken van maximaal twee minuten. Jitske was eerst. We liepen wat door de school om te kijken wat we wilden filmen, wat interessant was. Toen zag ik een stoel waar ik op ging zitten, een hele mooie ouderwetse stoel, bekleed met rood fluweel en van die mooie houten pootjes met krullen enzo. Jitske heeft me gefilmd terwijl ik me verveel in de stoel. Uit verveling ga ik raar op de stoel zitten, erop klimmen en op een gegeven moment lig ik er ook onder. Ze heeft het erg goed gefilmd, het beeld verspringt namelijk steeds, wat het een soort van stop-motion effect geeft, maar ook weer niet, omdat ik ook vloeiende bewegingen maak.

Daarna ging ik Jitske filmen, in dezelfde ruimte, maar niet met de stoel – ik hou van die stoel! Er lag een papiertje van Merci op tafel, dat wilde ik gebruiken, ik wilde ook weer de verveling filmen, zodat de filmpjes een beetje bij elkaar zouden horen. Ze heeft met het Merci papiertje gespeeld – uit verveling – dat zag je heel goed. Dat filmpje is ook leuk geworden. Vind het jammer dat ik het nu niet heb, maarja, zaterdag zal ik – als het lukt – het filmpje plaatsen.

Plaats een reactie